Sponsor Reklam
site ekle sohbet,chat,mobil sohbet,uygulamalı chat,Chattir net,sohbet odaları, mircul Haberler istanbul
Lafazan sohbet, lafazan chat, lafazan, lafazan muhabbet istanbul Marmara Ereğlisi Su tesisatçısı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı tamiri, Marmara Ereğlisi Su tesisat ustası Forum, İrc forumu, Genel Forum, Webmaster Forumu

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Google Sıralama Faktörleri
#1


Google 200'den fazla sıralama faktörü kullanır. Bugün sizlere tartışmasız en etkili sıralama faktörlerine değineceğim.



1-) Kaliteli Geri Bağlantılar



Geri bağlantılar, Google'ın sıralama algoritmasının temeli olan PageRank'in temelini oluşturur.



Arama nasıl çalışır? sayfasında bununla ilgili bilgilendirmeleri kendileri yapmış durumda.



Bu bağlamda backlink alırken 2 noktaya dikkat etmek çok önemli ve bir o kadar etki almanıza yarar sağlar.



- Alaka düzeyi

- Otorite



2-) Güncellik



İnsanlar her zaman bir konu hakkında güncel bilgileri edinmek ister. İçeriklerinizi sürekli olarak güncel bilgiler ekleyerek yenilemeniz size büyük artı katacaktır. 1 yıl önce içerik girişini yaptığınız bir konu bugün değişmiş olabilir. Yeni içerik girişi yerine eski içerikleri güncellemek çok fayda sağlayacaktır.



Fakat kravat nasıl bağlanır? sorusu için bu konu önemli değildir. Çünkü bağlama şekli hiçbir zaman değişmez title da kravat nasıl bağlanır 2021 resimli anlatım yapmanız bir şey ifade etmez.



3-) Arama amacı



Geri bağlantılar tartışmasız en önemli sıralama faktörü olsa da arama amacı muhtemelen en çok gözden kaçan konu oluyor.



Şırdan nasıl yapılır? aramasını yapan kişi bir tarif ve anlatım bulmak istiyor.



En iyi protein tozu? aramasını yapan bir kişi çeşitli protein tozları içeren bir liste kıyaslama görmek istiyor.





Arama amacını belirleme şeklimiz ilgili aramada serpte yer alan sayfalara ve 3 amaca yöneliktir.



- İçeriğin türü



Blog gönderisi mi?

Ürün sayfası mı?

Kategori veya açılış sayfaları mı?



- İçerik formatı



Nasıl yapılır

Listeler

Eğitim & Öğretim

Editör fikirleri



- İçerik açısı



En üst sıradaki sayfaların kullandığı baskın yöntemdir. En iyi kulaklık araması için örneğin 2021 yılı title ekleme.



4-) Site otoritesi



Google siteleri belli bir otoritede değerlendirmek istiyor. O yüzden bugün siz her arama sonucunda milliyet, hürriyet gibi haber sitelerini görüyorsunuz. Otoritelerinde dolayı ve yukarıdaki maddelerin hepsinde çok iyi yaptıkları için yer alıyorlar.



Google'ın arama kalitesi değerlendirici yönergeleri uzmanlık anlamına gelen EAT (otoriterlik & güvenilirlik) den bahsediyor. Yakın zamanda da bunu güncellemeler ile kanıtladı. Alanınız dışına çıkan yazıları yazmanızı bu yüzden önermiyorum. Yani bir teknoloji siteniz varsa sağlıkla ilgili bilgiler girmeyin. Kısa vadede hit getirse de uzun vadede zarar getirir. İlla girmek istiyorsanız sağlık konusunda uzman bir editör ile anlaşıp güzel bir yazar alanı yaptırıp ona girdirin.



Belirli bir konuya odaklanan siteler alanıyla ilgili sitelerden daha fazla backlink aldığıda gözlemlenmiştir. Yani alanınız dışına çıkmamanız kaliteli ve kendi alanınızla ilgili backlink alma şansınızı yükseltecektir. Sadece backlink de değil google siteleri kategorisel bazlı grupluyor. Google sitenizin hangi alanda olduğunu anlamasına yardımcı olabilirsiniz.



5-) İçerik derinliği



En iyi saatler ile ilgili bir içerik giriyorsanız gerçekten lüks olan en iyi saatleri bir liste şeklinde blog yazısı olarak göreceksiniz. Siz bugün o konuyla ilgili içerik girdiğinizde aranma amacı belli olduğu ve kullanıcıların istediği sonucu vermek adına bunun dışına çıkmanız hatalı olacaktır. Bu bağlamda aranma amacını iyi anlayıp ilgili serp sonuçlarını analiz edip içerik üretimi yapmanız fayda getirecektir.



Bu tek başına da yeterli değildir. İlgili arama sorgusunu arayarak tüm sayfaları analiz edip ortak konu başlıklarını ele alıp ondan sonra içerik üretimine geçmenizde fayda sağlayacaktır.



6-) PageSpeed



Site hızı 2010'dan beri bilinen bir sıralama faktörü olmuştur. Saniyeler içinde açılacak şekilde tüm SEO Uzmanları çalışmalar yürütse de gerçekten çoğu site için önemli değildir.



Google çünkü aynen şu cümleleri kullandı;



Hız güncellemesi yalnızca en yavaş siteleri etkiler. Kullanıcı deneyimi ve sorguların ise yalnızca küçük bir yüzdesini.



Sonuç: Sayfa hızını arttırın ve böylece yavaş olmasın. Kullanıcılar sitenizin açılması veya bir sayfadan diğer sayfaya geçerken bekleme yapmasınlar. Böyle olursa



- İletişim kurmazlar

- Dönüşüm alamazsınız

- İçeriğinizi görmezler



7-) HTTPS



2014 yılından beri https kullanmak zorunlu hale geldi. Google %1'den daha az etkilese bile bir SEO sinyali olduğunu duyurdu.



Evet belki çok büyük bir etki yaratmayacak fakat bu kadar basit olan bir şeyi yaparak neden yapmayanların önüne geçmeyesin ki?



8-) Kullanıcı Deneyimi



Google ziyaretçilere olumlu bir deneyim sunan içeriği sıralamak istiyor. Çünkü insanlar arama motorlarında doğru sonuçları bulursa onu kullanmaya devam eder. Kim en iyi sonucu veriyorsa insanlar o arama motorunu tercih etmeye devam edecek. Yani temel nokta ilgili ziyaretçilerinizi sitenizde olabildiğince uzun süre tutmak. Her hangi bir hile olmadan.



* Okunması kolay içerik

* İyi düzenlenmiş bir web sitesi

* Tüm cihazlar ile uyumlu tema

* Reklamsız ve popup olmayan bir web sitesi



Google burada hemen çıkma oranı ve sitede geçirilen süreyi hesaplama şeklinde bir sıralama faktörü duyurmamıştır. Fakat patentlediği bir belgesinde to nasıl olduğu ve sıralamayı etkilemek için sitedeki diğer davranışsal hareketleri sinyal olarak kullanacağı bilgisini patentlemiş durumdadır.





TO ve hemen çıkma oranı yüksek gibi metriklere takılmak yerine mükemmel bir içerik oluşturmaya odaklanın. Şimdi tüm bu anlattıklarım yeni ve efsane miydi? HAYIR AMA OLAY BU!



Bu konu tartışmaya açıktır. Kaçırdığımı düşündüğünüz sıralama sinyallerini bana bildirmekten çekinmeyin. Herkese bol şans. - HALİL İBRAHİM ER & DOPİNGER
Cevapla
#2

eline sağlık
Bul
Cevapla
#3

hocam benim aklıma takılan eğitim öğretimle neyin kastedildiği, yani içerikler bir şey öğretmeli mi yoksa edu uzantılı sitelerin içerikleri gibi bir şey mi
Cevapla
#4

(01-03-2022, 09:48 AM)Entlovin Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  hocam benim aklıma takılan eğitim öğretimle neyin kastedildiği, yani içerikler bir şey öğretmeli mi yoksa edu uzantılı sitelerin içerikleri gibi bir şey mi

içerikler kullanıcıyı tutmalı mesela ben bunu arıyordum demeli kullanıcı ki daha fazla sitede vakit geçirsin her geçirdiği vakitte size seo anlamında sıralama anlamanında artı katacaktır.
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Sponsor Reklam
site ekle sohbet,chat,mobil sohbet,uygulamalı chat,Chattir net,sohbet odaları, mircul Haberler istanbul
Lafazan sohbet, lafazan chat, lafazan, lafazan muhabbet istanbul Marmara Ereğlisi Su tesisatçısı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı tamiri, Marmara Ereğlisi Su tesisat ustası Forum, İrc forumu, Genel Forum, Webmaster Forumu