Sponsor Reklam
site ekle sohbet,chat,mobil sohbet,uygulamalı chat,Chattir net,sohbet odaları, mircul Haberler istanbul
Lafazan sohbet, lafazan chat, lafazan, lafazan muhabbet istanbul Marmara Ereğlisi Su tesisatçısı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı tamiri, Marmara Ereğlisi Su tesisat ustası Forum, İrc forumu, Genel Forum, Webmaster Forumu

Konu Kapalı
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yerli PC üreticileri yurtdışı atağında
#1


Bilgisayar sektöründe uzun süredir küçülme yaşanıyor. Genel olarak PC yerine atımların tablet ve akıllı telefonlara kaydığı görülüyor. Dünyada 2018 yılında bilgisayar satışları yüzde 3-4 oranında büyüdü. Kurumların bilgisayar ihtiyaçlarının artması ve oyun sektörünün yükselmesi bu artışın nedenleri arasında sayılıyor.

GİRİŞ SEVİYESİNE YÖNELİM

Türkiye'ye baktığımızda ise bilgisayar sektöründe ciro bazında yüzde 10-20 civarında küçülme görülüyor. Bilgisayar satışları da adets&l olarak yüzde 40 oranında düştü. Bunda özellikle döviz kurundaki artışın büyük etkisi bulunuyor. Kurlardaki dalgalanma pazardaki talepleri giriş seviyesi bilgisayar segmenti olan daha ucuz fiyatlı ve yerli PC'ye yönlendirdi. Türkiye'de şu anda giriş seviyesi notebook pazarındaki satışlar toplam bilgisayar satışlarının yüzde 15'ini oluşturuyor.
Türkiye pazarındaki yerli PC şirketlerinin bu dönemde büyümelerini sürdürdükleri görülüyor. 2018 yılında yerli PC üreticilerin pazardaki payı yaklaşık olarak yüzde 10 civarında oldu. Bu grupta başı çeken üreticiler, Casper, Monster, Exper ve Aidata olarak sıralanıyor. Arçelik ve Vestel gibi öncü markaların pazardan çıkması, buradaki oyuncu sayısını azalttı. Payları çok olmasa da yerli şirketler kendi segmentlerinde öne çıkıyor ve ihracat yaparak global oyuncu olma yolunda ilerliyor.

DURGUNLUK SÜRÜYOR

IDC Türkiye'nin kıdemli araştırma analisti Ayse Kaptanoğlu, uluslararası markalara nazaran yerli şirketlerin bu süreçte en azından daha hızlı stok tükettiklerine dikkat çekiyor. Kaptanoğlu, "Kur artışının tüm tüketici pazarında yarattığı genel durgunluk, A'dan Z'ye tüm oyuncular üzerinde etkili oldu. 2018'de özellikle ikinci yarıyılda yaşanan düşüş, tüm oyuncuların pazar stratejisini etkiledi" diyor.
Ayşe Kaptanoğlu, pazar koşullarının zorlaşması nedeniyle yerli üreticilerin de rekabette zorlandıklarını, Arçelik ve Vestel gibi oyuncuların PC pazarından çıkmasının da bunun bir göstergesi olduğunu ifade ediyor.

"YERLİLİK AVANTAJ"

Technopc Yönetici Ortağı Murat Yücel, pazardaki taleplerde yaşanan daralmanın genel itibariyle yüksek olduğunu fakat satış adetlerinin çok fazla etkilenmediğini söylüyor. Yücel, perakendedeki fiyat artışlarından dolayı giriş seviyesi ürünlere bir kayma olduğunu kaydediyor. Murat Yücel, bu konuda şöyle konuşuyor: "Modellerin üretilmesi ve teslim sürelerinin çok hızlı olması, yeni model oluşturabilme seçenekleri sunabilmenin bizim gibi yerli markalar için bir avantaj olduğunu düşünüyoruz."
Technopc'nin masaüstü, mini PC, Ali in One pazarında tüm markalar içinde 2018'de pazar payı yüzde 5 civarındaydı. Şirket, 2019 'yılında pazar payının yüzde 10'a çıkmasını hedefliyor.

AR-GE MERKEZİ KURACAK

Diğer.yerli PC üreticilerinden Hometech de son bir yılda satışlarını yüzde 120 oranında artırdı. Şirket, kişisel bilgisayar pazarındaki payını yüzde 3,5 seviyesinden yüzde 10'a çıkardı. Hometech CEO'su Emir Aral, "Ürünlerimiz insanların ihtiyaç duydukları temel işlevleri yerine getiren ve bunları da küçük ve hafif ebatlara sığdıran modellerden oluşuyor" diyor. Pazarın önümüzdeki dönemde stabil olacağını öngören Hometech, bu yıl mevcut rakamları korumayı hedefliyor. Şirket, 2019'da AR-GE merkezi kuracak.

İHRACAT ODAKTA

Yerli üreticiler içeride pazar paylarını artırmayı hedeflerken yurtdışına açılarak global marka olmanın yollarını da arıyor. Technopc, yurtdışı pazarlarda yeni fırsatları kovalıyor. Özellikle Orta Avrupa, Türk Cumhuriyetleri ve Afrika pazarlarını hedefleyen şirket, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ile beraber dış pazarlara çıkmak için görüşüyor. Hometech de tamamen milli sermaye ile dünyaya açılan bir marka olmak amacıyla çalışıyor. Geldiği noktada Ortadoğu bölgesine ihracat yapan şirket, 2019'da ihracat ağını genişletmeyi planlıyor. Bir diğer oyuncu Monsterda Dubai merkez olmak üzere Arap coğrafyasına ürün gönderiyor. Kıbrıs'taki mağazasından da oradaki kullanıcılara ürünleri ulaştırıyor.
Konu Kapalı


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Sponsor Reklam
site ekle sohbet,chat,mobil sohbet,uygulamalı chat,Chattir net,sohbet odaları, mircul Haberler istanbul
Lafazan sohbet, lafazan chat, lafazan, lafazan muhabbet istanbul Marmara Ereğlisi Su tesisatçısı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı, Marmara Ereğlisi Su tesisatı tamiri, Marmara Ereğlisi Su tesisat ustası Forum, İrc forumu, Genel Forum, Webmaster Forumu